«Атамекен» Қазақстан Республикасының Ұлттық кәсіпкерлер палатасы
Бизнестің сенімді серіктесі

 «КЕДЕН» бизнес көзімен: тәуелсіз сауалнаманың алғашқы нәтижелері - ыңғайсыз, ұзақ және қымбат

2025 жылғы 21 Сәуір
1263 просмотров

Алынған деректер респонденттердің төрттен бір бөлігі ақпарат беруге бір күннен астам уақыт жұмсайтын нақты жағдайды көрсетеді.

«Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасы «КЕДЕН» жаңа ақпараттық жүйесін ЖАЖ енгізу нәтижелері бойынша сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар арасында алғашқы анонимді тәуелсіз сауалнама жүргізді. Сауалнама жүйенің негізгі құралдарының бірі – алдын ала ақпаратты (АА) беру мониторингінің бір бөлігі болды, өткізу пункттерінде тауарлар мен көліктердің келуін тіркеуді жеңілдету үшін, сондай-ақ АА-ны транзиттік декларацияға автоматты түрлендіру үшін арналған.

ҰКП бастамасының мақсаты – Қазақстанның бақылау-өткізу пункттерінде іске қосылғаннан кейін жүйенің нақты пайдаланушыларынан объективті кері байланыс жинау.

2025 жылдың 20 наурызында басталған сауалнаманың нәтижелері өзі туралы айтады, яғни, бизнес анонимді түрде жіберген көптеген сындарды жинады. Қатысушылар арасында:

  • 50% – кеден өкілдері (брокерлер)
  • 46,3% – тасымалдаушылар мен экспедиторлар
  • Тек 3,7% ғана тәуелсіз декларациялаумен айналысады.

Осылайша, жиналған жауаптар саладағы жаңа жүйемен күнделікті кездесіп жүрген кәсіби қауымдастықтың пікірін білдіреді.

 

1. Бұрынғы «АСТАНА-1» жүйесімен салыстырғанда жақсартуларға қатысты күтулер орындалмады:

  • Респонденттердің 75,9%-ы ешқандай қолайлылықты көрмеген.

 

2. Уақыт – ақша, ол кезекте жоғалады

  • 50% АА тапсыруға 1 сағаттан 8 сағатқа дейін жұмсайды
  • 23,1% – 24 сағаттан астам, бұл ақылға қонымды мерзімдерден айтарлықтай асып түседі және логистикалық тізбектер мен бизнес шығындарына теріс әсер етеді.

 

3. Шығындардың өсуі

  • 44,2% ғана өз шығындарының өзгеріссіз қалғанын атап өтті
  • 42,3% – тікелей және жанама шығындардың өсуін көрсетті.

Бұл бизнес-процестерді реттеу немесе жүйе интерфейсін нақты жағдайларға бейімдеу қажеттілігін көрсетуі мүмкін.

 

4. Қате жылдамдығы

  • Пайдаланушылардың 47,2%-ы кеден қателеріне үнемі тап болады
  • Тағы 39,6% бұған инфрақұрылымның өзінің техникалық дайын еместігін айтады.

Іс жүзінде 10 респонденттің 9-ға жуығы біркелкі жұмыс істеуге кедергі келтіретін жүйе ақаулары туралы хабарлайды.

 

5. Ақпараттық қолдаудың әлсіздігі

  • 43,4% жаңа жүйенің іске қосылуы және жұмыс істеуі туралы ешқандай ақпарат алмағанын айтты
  • Тренингке немесе функционалдылықты тестілеуге тек 35,8% қатысты

Ақпараттық науқанның аз қамтылуы процесті дұрыс түсінбеуден деректерді қате енгізуге дейінгі кейбір мәселелерді түсіндіруі мүмкін.

 

Бұл ретте респонденттердің жартысы (50%) қателер Мемлекеттік кірістер комитетіне немесе құрылыс салушыларға шағым түсіргеннен кейін ғана түзетілетінін мойындады.

Сауалнама нәтижелері «КЕДЕН» ЖАЖ енгізу мен пайдалануда елеулі проблемалардың бар екенін көрсетеді:

  • уақыт пен ақшаның шамадан тыс шығындары
  • қателердің жоғары ықтималдығы
  • нашар ақпараттық және техникалық қолдау.

«Атамекен» Ұлттық палатасы алдағы конструктивті шешімдерді әзірлеу үшін жағдайға мониторингті және сыртқы экономикалық қызметке қатысушылардан кері байланыс жинауды жалғастырады.


Еншілес ұйымдар

Серіктестер